top of page
  • Writer's pictureDideli maži ekranai

Po filmo: aptarimo gairės ir kūrybinių užduočių idėjos

Nūdienos kontekste, kviečiame įsikurti prie didelių ekranų ir pasinerti į nuostabųjį kino pasaulį, kuriame galime tiek geriau pažinti save, tiek tyrinėti mus supančią aplinką. Kino filmų peržiūros, lydimos analitinių ir kūrybinių užduočių, ugdo vizualinį raštingumą, prisideda prie sąmoningą kino žiūrovo ugdymo, kuris ne tik pasyviai sužiūri kūrinį, bet ir domisi, kaip kurinys buvo sukonstruotas, kokiame kontekste ir kokiais tikslais jis gimė. Dialogas su filmu atveria įvairialypes pasaulio pažinimo, kūrybiškumo ir saviraiškos galimybes.

Ta proga mūsų kolegė Gintė Marija Ivanauskienė parengė kūrybinių užduočių ir diskusinių klausimų po filmo peržiūros sąrašą. Šias užduotis galite rekomenduoti atlikti mokiniams individualiai, klasėje arba šeimos rate.


Apačioje rasite mūsų rekomenduojamų nemokamų edukacinių kino bazių sąrašą.



KŪRYBINĖS UŽDUOTYS PO FILMO PERŽIŪROS

(po filmo peržiūros rekomenduotume mokiniams pasiūlyti vieną šių užduočių)

Kūrybinė užduotis 1. Filmo recenzija

Parašyk filmo recenziją. Trumpai pristatyk patį filmą (jo kūrėjus ir pasakojamą istoriją) ir pabandyk paanalizuoti jį, pasižiūrėdamas šiek tiek kritiškai. Ką manai apie siužetinę liniją, kameros darbą, montažą, aktorių vaidybą? Išskirk labiausiai sužavėjusius ir, tavo manymu, silpniausius filmo aspektus. Jei jautiesi užtikrintas, pasidalink savo nuomone socialiniuose tinkluose.

Kūrybinė užduotis 2. Veikėjo diena

Išsirink tau labiausiai įsiminusį filmo veikėją bei prisimink visas filme pavaizduotas ir paminėtas detales apie šį personažą. Filmas retai kada atskleidžia viską apie savo personažus, bet daug ką mes galime nujausti ir numanyti, tad įsijausk į tavo išsirinkto veikėjo gyvenimą ir aprašyk jo įprastą dieną: nuo kada ir kaip jam sekėsi keltis iš lovos, ką ir kaip jis valgė pusryčiams, iki kaip jautėsi ir ką veikė vakare.

Kūrybinė užduotis 3. Komiksas

Perkelk filmu papasakotą istoriją į komiksą. Tam tau reiks išsirinkti esminius filmo įvykius ir juos pavaizduoti nuosekliai skirtinguose langeliuose. Pasidalink savo komiksu su kitais klasės draugais arba parodyk savo šeimos nariui. Paprašyk jo trumpai papasakoti, kaip jis suprato, apie ką buvo filmas?

Kūrybinė užduotis 4. Atkurtas kadras

Namuose atkurk vieną iš filme tau labiausiai patikusių kadrų. Paprašyk šeimos narių pagalbos pabūnant filmo personažais, fotografuojant ar atkuriant kadro scenografiją (vaizduojamus daiktus, apšvietimą ir t.t.). Pasidalink savo kadru kartu su savo klase bei mokytoju/-a.

Kūrybinė užduotis 5. Filmo projektas

Jeigu tu kurtum filmą, apie ką ir koks jis būtų? Sukurk trumpą filmo scenarijų: apgalvok veikėjus, esminę siužetinę liniją, filmo lokacijas. Trumpai aprašyk pagrindinę idėją, gali paieškoti asociatyvių nuotraukų ar paveikslėlių tavo filmo nuotaikai geriau atskleisti. Pabaigęs, atsakyk sau į klausimą: kodėl pats pasirinkai būtent tokią temą ir tokius veikėjus? Kodėl tau jie rūpi? Jei ne taip ir rūpi, paredaguok scenarijų, surask tai, kas iš tiesų tave jaudintų ir būtų įdomu. Pasidalinki su klasės draugais ir pabandykite kritiškai pakomentuoti vieni kitų idėjas: kas "užkabintų" draugo filme? Kas ne?


DISKUSINIAI KLAUSIMAI PO FILMO PERŽIŪROS

(galite atsakinėti į visus arba pasirinktus klausimus raštu, mintyse ar padiskutuoti kartu su filmą žiūrėjusiais bendraklasiais, šeimos nariais)

- Kaip jautiesi pažiūrėjęs filmą?

- Kokias mintis sukėlė filmo istoriją?


- Kas yra filmo pagrindiniai veikėjai? Ką apie juos žinai?

- Su kokias sunkumais susiduria filmo veikėjai?

- Kokios socialinės problemos yra nagrinėjamos filme?

- Ar panašių situacijų bei problemų randi ir savoje aplinkoje?

- Kaip jas sprendžia filme ir kaip čia, Lietuvoje?

- Kaip manai, ar filmas turi pagrindinį įvykį? Koks jis? Kaip jis pakeičia pagrindinį veikėją ir kitus?

- Vėl atsisukite pirmąjį ir paskutinį filmo kadrus. Kuo/ar jie susiję tarpusavyje? Ką jie atskleidžia apie filme pasakojamą istoriją?

- Prisimink kelis tau patikusius filmo kadrus. Atsisuk juos dar kartą. Patyrinėk kadro kompoziciją, spalvas, sukuriamą nuotaiką. Pabandyk suprasti, kuo jis tave sužavėjo?


- Koks filmo laikas ir vieta? Rask filme vaizduojamą šalį pasaulio žemėlapyje. Ką apie ją žinai? Pasidomėk jos istorija, politine situacija, kultūra.

- Pasidomėk filmo režisieriumi/-e. Kas jis/ji toks/-ia? Ar tai jo/jos debiutinis filmas? Kokios įprastos temos šiam kūrėjui?


- Kas sieja tave su pagrindiniu filmo veikėju? Ar esi jautęsis panašiai kaip jis/ji?

-Jei dabar jis/ji tau paskambintų, ko jo/jos paklaustum, ką norėtum sužinoti?

- Kas dar filme liko neaišku ar nesuprasta? Apie ką dar norėtum padiskutuoti? Užsirašyk tuos klausimus ir padiskutuok su kitais mačiusiais šį filmą - klasės draugais, mokytoju/-a ar šeimos nariais.



NEMOKAMOS EDUKACINĖS KINO PLATFORMOS


LRT filmų archyvas:


Restauruoto ir skaitmeninto lietuviško kino paveldo svetainė:


Kino fondas (lietuviško kino platforma, turinti nemokamų filmų programą):


Lietuvos kino centro edukacijos ugdymo bazė (reikalinga išankstinė mokytojo registracija, filmai skirti rodymui klasėje):


Edukacinė Europinio kino platforma „CinEd“ (reikalinga mokytojo registracija, filmai skirti žiūrėti klasėje):


Nepatogaus kino klasė (reikalinga išankstinė mokytojo registracija, filmai skirti žiūrėti klasėje):


Įsimintinų kino patirčių linkintys,

Dideli maži ekranai

bottom of page