top of page

Apie projektą

„Dideli maži ekranai“ – tai nuo 2016 m. vykdomas medijų edukacijos bei tyrimų centro „Meno avilys“ ir Britų tarybos medijų raštingumo projektas Lietuvos mokykloms, esančioms regionuose, pasižyminčiuose tautine įvairove. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos „People to People“, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė.

Projektu siekiama ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus bei atrasti, tyrinėti savo bendruomenę ir puoselėti dialogą su kitomis, pasitelkiant kūrybines ir analitines medijų raštingumo veiklas. Ypatingas dėmesys kreipiamas į audiovizualines medijas ir mokiniams patrauklius medijų produktus (filmus, reklamas, kompiuterinius žaidimus, socialinius tinklus, televizijos laidas ir serialus, multimedijų žurnalistiką).

MA_logo_bigimg 2.png
BritishCouncil_Logo.png
LTK_Logotipas_Juodas(2).png
Vilniaus savivaldybė.png

Projekto tikslai

 

 Ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų   raštingumo gebėjimus;

• Ugdyti projekto dalyvių kritinį mąstymą,                 komunikacinius gebėjimus, bendradarbiavimą,     kūrybiškumą;

• Skatinti savo bendruomenės pažinimą ir jos   sąmoningumo ugdymą per kūrybines medijų   raštingumo veiklas;

• Skatinti projekto projekto patirčių apsikeitimą tarp   skirtingų vietos bendruomenių, apjungiant skirtingas   tautines bendrijas.​

Projekto tikslai

 

• Ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų   raštingumo gebėjimus;

 Ugdyti projekto dalyvių kritinį mąstymą,                 komunikacinius gebėjimus, bendradarbiavimą,         kūrybiškumą;

• Skatinti savo bendruomenės pažinimą ir jos   sąmoningumo ugdymą per kūrybines medijų   raštingumo veiklas;

• Skatinti projekto projekto patirčių apsikeitimą tarp   skirtingų vietos bendruomenių, apjungiant skirtingas   tautines bendrijas.​

Medijų raštingumas

Pasak  UNESCO,  medijų  ir informacinis  raštingumas  yra  kompetencijų visuma,  aprėpianti  tradicines  ir  naująsias medijas  bei  su  jomis  susijusius  gebėjimus  nuo techninių įgūdžių iki vizualinio ir žiniasklaidos raštingumo. Tai įgalina piliečius naudotis medijomis ir kritiškai vertinti jų turinį, ieškant, atsirenkant ir skleidžiant informaciją bei idėjas asmeniniais ar visuomeniniais tikslais.

Metodinėje medžiagoje remiamės vienų iš labiausiai pripažintų Europos medijų raštingumo ekspertų Robert Ferguson, David Buckingham, Cary Bazalgette ir kitų idėjomis.
 

Čia medijų raštingumo sampratą suvokiame kaip asmens gebėjimą būti ir veikti pasaulyje,

samprotaujant apie kitų asmenų sukurtus įvairių medijų tekstus (rašytinius, garso, judančių ir nejudančių vaizdų), kuriant ir dalinantis savaisiais.

 

Siekiame ne užpildyti mokinių medijų raštingumo spragas, o ir kartu su jais tyrinėti mus supančią aplinką ekranuose ir už jų. Tai procesas nesibaigianti kelionė po savo ir kitų pasaulius.

 

Medijų raštingumą yra netgi sudėtinga suvokti tik kaip dar vieną bendrąją kompetenciją, kadangi jis yra neatsiejama komunikavimo, kultūrinio sąmoningumo, kūrybiškumo, socialinės pilietinės ir kt. bendrųjų kompetencijų dalis. 

mediju raštigumas

Kodėl medijų edukacija?

Profesorius David Buckingham paskaitoje kalba apie medijų edukacijos raidą, sudedamąsias dalis, tikslus ir mokymo būdus. 2017 m.

Apie mokytojo rolę medijų edukacijoje

Medijų raštingumo specialistai iš Didžiosios Britanijos Michelle Cannon ir John Potter dalinasi mintimis apie medijų raštingumą, šios kompetencijos ugdymą mokykloje ir mokytojo rolę medijų edukacijoje. 2019 m.

Projekto akimirkos

Projektas „Dideli maži ekranai“. VII etapas
Projektas „Dideli maži ekranai“. VII etapas

Projektas „Dideli maži ekranai“. VII etapas

06:23
Play Video
Tretieji metai

Tretieji metai

03:50
Play Video
Projektas „Dideli maži ekranai". II etapas

Projektas „Dideli maži ekranai". II etapas

03:07
Play Video

Čia rasite atsisiuntimui paruoštą metodinę medžiagą šešioms medijų formoms ir sritims analizuoti: kinui, reklamai, kompiuteriniams žaidimams, socialiniams tinklams, televizijai ir multimedijų žurnalistikai.

 

Projekto dalyviai

VIII projekto etapo (2023-2024) dalyviai:

Kaišiadorių suaugusiųjų mokykla
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras Kretingos filialas
Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centras
Švenčionių profesinio rengimo centras
Trakų r. Rūdiškių gimnazija
Vilniaus „Santaros“ gimnazija
Vilniaus Sausio 13-osios progimnazija
Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazija
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras 
Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazija
Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislavo Kostkos gimnazija
Visagino „Atgimimo“ gimnazija
Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras

-

VII projekto etapo (2022-2023) dalyviai:
Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazija
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras
Klaipėdos Vydūno gimnazija
Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazija
Švenčionių profesinio rengimo centras
Vilniaus agroekologijos mokymo centras
Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla
Vilniaus Levo Karsavino mokykla
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras
Vilniaus Pilaitės gimnazija
Vilniaus r. Bezdonių „Saulėtekio“ pagrindinė mokykla
Vilniaus r. Mickūnų gimnazija
Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras

rankos_4 transparent.png
Mokyklos dalyvės

Projekto koordinatorė
Kotryna Kraynaitė
+37065366804
kotryna.kraynaite@menoavilys.lt

Projekto vadovė
Dovilė Alėbaitė
+37061812059
dovile.alebaite@menoavilys.lt

MENO AVILYS
A. Goštauto g. 2, Vilnius
info@menoavilys.lt
www.menoavilys.org

bottom of page