top of page

Apie projektą

„Dideli maži ekranai“ – tai nuo 2016 m. vykdomas medijų edukacijos bei tyrimų centro „Meno avilys“ ir Britų tarybos medijų raštingumo projektas Lietuvos mokykloms, esančioms regionuose, pasižyminčiuose tautine įvairove. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos „People to People“, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė.

Projektu siekiama ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus bei atrasti, tyrinėti savo bendruomenę ir puoselėti dialogą su kitomis, pasitelkiant kūrybines ir analitines medijų raštingumo veiklas. Ypatingas dėmesys kreipiamas į audiovizualines medijas ir mokiniams (-ėms) patrauklius medijų produktus (filmus, reklamas, kompiuterinius žaidimus, socialinius tinklus, televizijos laidas ir serialus, multimedijų žurnalistiką).

MA_logo_bigimg 2.png
BritishCouncil_Logo.png
LTK_Logotipas_Juodas(2).png
Vilniaus savivaldybė.png

Projekto tikslai

 

• Ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus;

• Ugdyti projekto dalyvių kritinį mąstymą,                 komunikacinius gebėjimus, bendradarbiavimą,     kūrybiškumą;

• Skatinti savo bendruomenės pažinimą ir jos   sąmoningumo ugdymą per kūrybines medijų   raštingumo veiklas;

• Skatinti projekto projekto patirčių apsikeitimą tarp   skirtingų vietos bendruomenių, apjungiant skirtingas   tautines bendrijas.​

Projekto veiklos

 

• Akredituota 60 ak. val. kvalifikacijos tobulinimo programa medijų raštingumo tema ugdytojams (-oms);

• Mokymo įrankių medijų raštingumo tema kūrimas;

• Medijų raštingumo pamokos mokiniams (-ėms);

• Paskaitos ir susitikimai su audiovizualinių medijų industrijos atstovais (-ėmis);

• Audiovizualinių kūrinių kūrimo dirbtuvės mokiniams (-ėms);

• Medijų festivalio renginiai vietos kultūrinėse erdvėse, apjungiantys skirtingas kalbines bendruomenes.

​​

Medijų raštingumas

Pasak  UNESCO,  medijų  ir informacinis  raštingumas  yra  kompetencijų visuma,  aprėpianti  tradicines  ir  naująsias medijas  bei  su  jomis  susijusius  gebėjimus  nuo techninių įgūdžių iki vizualinio ir žiniasklaidos raštingumo. Tai įgalina piliečius naudotis medijomis ir kritiškai vertinti jų turinį, ieškant, atsirenkant ir skleidžiant informaciją bei idėjas asmeniniais ar visuomeniniais tikslais.

Metodinėje medžiagoje remiamės vienų iš labiausiai pripažintų Europos medijų raštingumo ekspertų Robert Ferguson, David Buckingham, Cary Bazalgette ir kitų idėjomis.
 

Čia medijų raštingumo sampratą suvokiame kaip asmens gebėjimą būti ir veikti pasaulyje,

samprotaujant apie kitų asmenų sukurtus įvairių medijų tekstus (rašytinius, garso, judančių ir nejudančių vaizdų), kuriant ir dalinantis savaisiais.

 

Siekiame ne užpildyti mokinių medijų raštingumo spragas, o ir kartu su jais tyrinėti mus supančią aplinką ekranuose ir už jų. Tai procesas nesibaigianti kelionė po savo ir kitų pasaulius.

 

Medijų raštingumą yra netgi sudėtinga suvokti tik kaip dar vieną bendrąją kompetenciją, kadangi jis yra neatsiejama komunikavimo, kultūrinio sąmoningumo, kūrybiškumo, socialinės pilietinės ir kt. bendrųjų kompetencijų dalis. 

mediju raštigumas

Kodėl medijų edukacija?

Profesorius David Buckingham paskaitoje kalba apie medijų edukacijos raidą, sudedamąsias dalis, tikslus ir mokymo būdus. 2017 m.

Apie mokytojo (-os) rolę medijų edukacijoje

Medijų raštingumo specialistai iš Didžiosios Britanijos Michelle Cannon ir John Potter dalinasi mintimis apie medijų raštingumą, šios kompetencijos ugdymą mokykloje ir mokytojo (-s) rolę medijų edukacijoje. 2019 m.

Projekto akimirkos

Projektas „Dideli maži ekranai“. VII etapas
Projektas „Dideli maži ekranai“. VII etapas

Projektas „Dideli maži ekranai“. VII etapas

06:23
Tretieji metai

Tretieji metai

03:50
Projektas „Dideli maži ekranai". II etapas

Projektas „Dideli maži ekranai". II etapas

03:07

Čia rasite atsisiuntimui paruoštą metodinę medžiagą šešioms medijų formoms ir sritims analizuoti: kinui, reklamai, kompiuteriniams žaidimams, socialiniams tinklams, televizijai ir multimedijų žurnalistikai.

 

Projekto dalyviai (-ės)

IX projekto etapo (2024-2025) dalyviai (-ės):

Buivydiškių pagrindinė mokykla
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro Kretingos filialas
Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centras
Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazija
Šalčininkų r. Turgelių Povilo Ksavero Bžostovskio gimnazija
Vilniaus „Santaros“ gimnazija
Vilniaus Jono Pauliaus II progimnazija
Vilniaus „Juventos“ gimnazija
Vilniaus r. Bezdonių Julijaus Slovackio gimnazija
Vilniaus r. Bezdonių ,,Saulėtekio" pagrindinė mokykla
Vilniaus Vasilijaus Kačialovo gimnazija
Vilniaus r. Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazija

4.png
Mokyklos dalyvės

Projekto koordinatorė
Kotryna Kraynaitė
+37065366804
kotryna.kraynaite@menoavilys.lt

Projekto vadovė
Dovilė Alėbaitė
+37061812059
dovile.alebaite@menoavilys.lt

MENO AVILYS
A. Goštauto g. 2, Vilnius
info@menoavilys.lt
www.menoavilys.org

  • White Facebook Icon
bottom of page