top of page

Apie projektą

„Dideli maži ekranai“ – tai nuo 2016 m. vykdomas medijų edukacijos bei tyrimų centro „Meno avilys“ ir Britų tarybos medijų raštingumo projektas Lietuvos mokykloms, esančioms regionuose, pasižyminčiuose tautine įvairove. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos „People to People“, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė.

Projektu siekiama ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus bei atrasti, tyrinėti savo bendruomenę ir puoselėti dialogą su kitomis, pasitelkiant kūrybines ir analitines medijų raštingumo veiklas. Ypatingas dėmesys kreipiamas į audiovizualines medijas ir mokiniams patrauklius medijų produktus (filmus, reklamas, kompiuterinius žaidimus, socialinius tinklus, televizijos laidas ir serialus, multimedijų žurnalistiką).

MA_logo_bigimg 2.png
BritishCouncil_Logo.png
LKT II.png

Projekto tikslai

 

Ugdyti Lietuvos jaunimo ir jaunimo ugdytojų medijų raštingumo gebėjimus;

Ugdyti projekto dalyvių kritinį mąstymą, komunikacinius gebėjimus, bendradarbiavimą, kūrybiškumą;

 Skatinti savo bendruomenės pažinimą ir jos sąmoningumo ugdymą per kūrybines medijų raštingumo veiklas;

• Skatinti projekto projekto patirčių apsikeitimą tarp skirtingų vietos bendruomenių, apjungiant skirtingas tautines bendrijas.​

Projekto veiklos

 

Medijų edukacijos ekspertų iš Lietuvos ir Didžiosios Britanijos mokymai-kūrybiniai seminarai jaunimo ugdytojams;
Mokymo priemonių jaunimo ugdytojams rengimas;
Medijų raštingumo pamokos ugdytiniams;
Medijų industrijos atstovų kūrybinės dirbtuvės ugdytiniams;
Paskaitos-susitikimai su medijų industrijos ekspertais;
Projekto rezultatų sklaidos renginiai vietos bendruomenėms.

Medijų raštingumas

Pasak  UNESCO,  medijų  ir informacinis  raštingumas  yra  kompetencijų visuma,  aprėpianti  tradicines  ir  naująsias medijas  bei  su  jomis  susijusius  gebėjimus  nuo techninių įgūdžių iki vizualinio ir žiniasklaidos raštingumo. Tai įgalina piliečius naudotis medijomis ir kritiškai vertinti jų turinį, ieškant, atsirenkant ir skleidžiant informaciją bei idėjas asmeniniais ar visuomeniniais tikslais.

Metodinėje medžiagoje remiamės vienų iš labiausiai pripažintų Europos medijų raštingumo ekspertų Robert Ferguson, David Buckingham, Cary Bazalgette ir kitų idėjomis.
 

Čia medijų raštingumo sampratą suvokiame kaip asmens gebėjimą būti ir veikti pasaulyje,

samprotaujant apie kitų asmenų sukurtus įvairių medijų tekstus (rašytinius, garso, judančių ir nejudančių vaizdų), kuriant ir dalinantis savaisiais.

 

Siekiame ne užpildyti mokinių medijų raštingumo spragas, o ir kartu su jais tyrinėti mus supančią aplinką ekranuose ir už jų. Tai procesas nesibaigianti kelionė po savo ir kitų pasaulius.

 

Medijų raštingumą yra netgi sudėtinga suvokti tik kaip dar vieną bendrąją kompetenciją, kadangi jis yra neatsiejama komunikavimo, kultūrinio sąmoningumo, kūrybiškumo, socialinės pilietinės ir kt. bendrųjų kompetencijų dalis. 

mediju raštigumas

Kodėl medijų edukacija?

Profesorius David Buckingham paskaitoje kalba apie medijų edukacijos raidą, sudedamąsias dalis, tikslus ir mokymo būdus. 2017 m.

Apie mokytojo rolę medijų edukacijoje

Medijų raštingumo specialistai iš Didžiosios Britanijos Michelle Cannon ir John Potter dalinasi mintimis apie medijų raštingumą, šios kompetencijos ugdymą mokykloje ir mokytojo rolę medijų edukacijoje. 2019 m.

Projekto akimirkos

Tretieji metai
Tretieji metai

Tretieji metai

03:50
Play Video
Projektas „Dideli maži ekranai". II etapas

Projektas „Dideli maži ekranai". II etapas

03:07
Play Video
Projektas „Dideli maži ekranai". I etapas

Projektas „Dideli maži ekranai". I etapas

03:09
Play Video

Čia rasite atsisiuntimui paruoštą metodinę medžiagą šešioms medijų formoms ir sritims analizuoti: kinui, reklamai, kompiuteriniams žaidimams, socialiniams tinklams, televizijai ir multimedijų žurnalistikai.

 

Projekto dalyviai

VII projekto etapo (2022-2023) dalyviai:

Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazija

Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras

Klaipėdos Vydūno gimnazija

Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazija

Švenčionių profesinio rengimo centras

Vilniaus agroekologijos mokymo centras

Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla

Vilniaus Levo Karsavino mokykla

Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras

Vilniaus Pilaitės gimnazija

Vilniaus r. Bezdonių „Saulėtekio“ pagrindinė mokykla

Vilniaus r. Mickūnų gimnazija

Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras

VI projekto etapo (2021–2022) dalyviai:

Trakų suaugusiųjų mokymo centras

Vėliučionių vaikų socializacijos centras

Vilniaus technologijų mokymo centras

Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras

V projekto etapo (2020–2021) dalyviai:

Baltosios Vokės „Šilo“ gimnazija

Klaipėdos moksleivių saviraiškos centras

Klaipėdos „Varpo“ gimnazija

Lietuvių namai

Nemenčinės Gedimino gimnazija

Paberžės „Verdenės“ gimnazija

Senųjų Trakų Kęstučio pagrindinė mokykla

Vėliučionių vaikų socializacijos centras

Visagino „Ateities“ gimnazija

Visagino „Verdenės“ gimnazija

Dalies projekto veiklų (2020–2021) dalyviai:

Ignalinos gimnazija

Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazija

Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazija

Kretingos S. Daukanto progimnazija

Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija

Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinė gimnazija

Visagino „Žiburio“ progimnazija

rankos_4 transparent.png
Mokyklos dalyvės

DIDELI MAŽI EKRANAI
Projekto vadovė
Dovilė Alėbaitė
+37061812059
dovile.alebaite@menoavilys.lt

MENO AVILYS
Goštauto g. 2, Vilnius
+37065291535
info@menoavilys.lt
menoavilys.lt

bottom of page